Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2009

Ζακυνθινή πατέντα


Πηγή: ατσάραντος

Ας μην ξημερώσει η μέρα που τα ποδήλατα θα εμφανιστούν σκεπασμένα με αγκάθια


Στις τράπεζες και τα εμπορικά καταστήματα όλου του κόσμου δεν δίνουνε δεκάρα αν κάποιος μπει μ'ένα λάχανο παραμάσχαλα ή μ'έναν τουκάν ή σφυρίζοντας σαν μορτάκι τα τραγούδια που του έμαθε η μάνα του ή κρατώντας απ'το χέρι έναν χιμπατζή με ριγέ πουλόβερ. Αλλά μόλις μπει πελάτης με ποδήλατο δημιουργείται μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση και το όχημα απομακρύνεται κακήν κακώς στο δρόμο, ενώ ο ιδιοκτήτης του δέχεται τις σφοδρές επιθέσεις των υπαλλήλων του καταστήματος.

Για ένα ποδήλατο, ον πειθήνιο και καλόβολο, αποτελεί ταπείνωση και εμπαιγμό η παρουσία των πινακίδων που υπεροπτικά το σταματάνε μπροστά στις όμορφες γυάλινες πόρτες της πολιτείας. Είναι γνωστό πως τα ποδήλατα προσπάθησαν μ' όλα τα μέσα να βελτιώσουν τη θλιβερή κοινωνική τους κατάσταση, μα σ'όλες απολύτως τις χώρες της γης απαγορεύονται τα ποδήλατα. Μερικοί συμπληρώνουν "και τα σκυλιά", πράγμα που αυξάνει το αίσθημα κατωτερότητας των ποδηλάτων και τοων σκυλιών.

Μια γάτα, ένας λαγός ή μια χελώνα μπορούν κατ'αρχήν να μπουν στο Bunge & Born ή στα δικηγορικά γραφεία της οδού Σαν Μαρτίν χωρίς να προκαλέσουν τίποτα άλλο από έκπληξη κι ενθουσιασμό στις εκνευρισμένες τηλεφωνήτριες, και το πολύ πολύ να δοθεί μια εντολή στο θυρωρό για να πετάξει έξω τα ζωάκια που είπαμε. Αυτό το τελευταίο μπορεί να συμβεί αλλά δεν είναι ταπεινωτικό, πρώτον γιατί αποτελεί μόνο μια πιθανότητα ανάμεσα σε πολλές και δεύτερον γιατί προκύπτει απ'το αποτέλεσμα μιας αιτίας κι όχι ενός ψυχρού προμελετημένου σχεδίου, φρικτά τυπωμένου πάνω σε ταμπέλες από μπρούτζο ή σμάλτο, ή πάνω στις πλάκες του άτεγκτου νόμου που συνθλίβει τον απέριττο αυθορμητισμό των ποδηλάτων, αυτών των αθώων υπάρξεων.

Πάντως ας έχουν τον νου τους οι διευθυντές! Και τα τριαντάφυλλα είναι άκακα και γλυκά, αλλά ίσως γνωρίζετε ότι σ'έναν πόλεμο δυό ρόδων πέθαναν πρίγκιπες που έμοιαζαν με μαύρες αστραπές, τυφλωμένοι με πέταλα από αίμα. Ας μην ξημερώσει η μέρα που τα ποδήλατα θα εμφανιστούν σκεπασμένα με αγκάθια, που οι λαβές των τιμονιών θα γίνουν κέρατα και θα καρφώσουν αλύπητα και, οπλισμένα με μανία, θα επιτεθούν ομαδικά στα τζάμια των ασφαλιστικών εταιρειών. Την τραγική αυτή μέρα θα κλείσουν όλα τα μαγαζιά αποφασίζοντας τη γενική αναστολή των δραστηριοτήτων τους, εικοσιτετράωρο πένθος και την αποστολή συλλυπητήριων καρτών.

Julio Cortázar

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2009

Extreme!




Πηγή: Κογιονάρω

Δωρεάν ποδήλατα για να λιγοστέψουν τα Ι.Χ....


«Τετρακόσια ογδόντα ποδήλατα στο τρέχον έτος και επιπλέον χίλια κατά τη διάρκεια της νέας χρονιάς πρόκειται να μοιράσει στους Θεσσαλονικείς ο κεντρικός δήμος σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης των πολιτών στη χρήση μεταφορικών μέσων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον»

Μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου, οπότε στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την "Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο" θα μοιραστούν τα ποδήλατα, θα έχει ολοκληρωθεί και το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 12 χιλιομέτρων.

Τ'ακούς κύριε Δήμαρχε Ζακύνθου;

Πηγή: http://fanfaronoi.blogspot.com/2009/07/blog-post_22.html

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2009

Το ποδήλατο

ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ.


Μόνιμη διακομματική κοινοβουλευτική ομάδα εργασίας (intergroup) για το ποδήλατο, δημιουργείται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η εναρκτήρια συνάντηση των ενδιαφερόμενων ευρωβουλευτών οργανώθηκε με πρωτοβουλία του γεν. γραμματέα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλάτου (ECF) Μπέρναρτ Ένσινκ και οικοδεσπότες τους ευρωβουλευτές Μίκαελ Κράμερ των Πράσινων και Σαϊντ Ελ Χαντράουι των Σοσιαλιστών.

Στη συνάντηση συμμετείχαν συνολικά 14 ευρωβουλευτές από τους Πράσινους, τους σοσιαλιστές, τους φιλελεύθερους, τους συντηρητικούς (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα) και την Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία, ενώ αισθητή ήταν η απουσία της αριστεράς. Από την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, μοναδική παρουσία ήταν αυτή του Μιχ. Τρεμόπουλου των Οικολόγων Πράσινων.

Βασική στρατηγική της ομάδας εργασίας για το ποδήλατο, που προβλέπεται να ολοκληρώσει την ίδρυσή της τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, είναι η προώθηση του στόχου για τριπλασιασμό της συμμετοχής του ποδηλάτου στις καθημερινές διαδρομές των Ευρωπαίων (από 5% σήμερα σε 15%) μέχρι το 2020. Ο στόχος αυτός αποτελεί το βασικό αίτημα της «Χάρτας των Βρυξελλών» για το ποδήλατο, που υπογράφτηκε τον περασμένο Μάιο από τους δημάρχους 30 μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων. Στον κατάλογο των υπογραφών, όπου περιλαμβάνονται η Βάρνα της Βουλγαρίας και η Νικομήδεια της Τουρκίας, δυστυχώς δεν υπάρχει καμιά ελληνική πόλη.

Στις προτεραιότητες της ομάδας εργασίας περιλαμβάνονται η πρόβλεψη ιδιαίτερων κοινοτικών κονδυλίων για το ποδήλατο, καθώς και η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των ποδηλατών. Σε υποδομές για το ποδήλατο διατίθεται σήμερα μόλις 0,9% των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων για έργα μεταφορών.

Πηγή: zantegreens

Κυριακή, 12 Ιουλίου 2009

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2009

Τι είναι το critical mass ride

Το critical mass ride μεταφράζεται περίπου σαν "ποδηλατοβόλτα κρίσιμης μάζας". Αποτυχημένο ε; Το ξέρω, γι' αυτό και δεν θα το μεταφράσω, απλά θα προσπαθήσω να εξηγήσω το νόημά του. Η γενική ιδέα του critical mass είναι μία μαζική βόλτα με ποδήλατα, ξεκινώντας από ένα προκαθορισμένο σημείο εκκίνησης κάθε μήνα, μια συγκεκριμένη μέρα. Από εκεί και πέρα, το critical mass αποτελεί μια ελεύθερη έκφραση ποδηλατών, ευπρόσδεκτα είναι και κάθε λογής αυτοκινούμενα με ανθρώπινη δύναμη οχήματα, όπου κάθε συμμετέχων έχει και την δική του ιδέα και σκοπό για αυτή την βόλτα.

Σίγουρα ο σκοπός δεν είναι η ταχύτητα σε μια τέτοια βόλτα, αλλά κυρίως η προβολή του ποδηλάτου. Είναι μια γιορτή για το ποδήλατο στους δρόμους. Δεν προσπαθεί να εναντιωθεί στα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία ή τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται, απλά παίρνει το μερίδιό του στο οδόστρωμα από όπου περνάει. Το critical mass ride είναι μια προσπάθεια διεκδίκησης του δικαιώματός μας να χρησιμοποιούμε το δρόμο, αλλά όχι η στέρησή του στους άλλους! Το critical mass ride δεν έχει οργανωτές, ούτε αρχηγούς. Όποιος είναι μπροστά χαράζει την πορεία που θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι. Σε κάθε πόλη, κάποιοι ποδηλάτες επέλεξαν μια ημέρα και μια ώρα, την κοινοποίησαν και έτσι γεννήθηκε το critical mass ride! Όταν μαζευτεί μια κρίσιμη μάζα ποδηλάτων στον τόπο συνάντησης την ημέρα και ώρα του ραντεβού, τότε το critical mass ride ξεχύνεται στον δρόμο, διεκδικώντας ένα μέρος του.

Τάσος Μουζάκης

Στγμιότυπα από το 1ο Critical Mass Ride στη Ζάκυνθο



Η λήψη έδινε με ενσωματωμένη camera on board σε ποδήλατο

Εικόνες από τη χθεσινή ποδηλατάδα στην πόλη

Πέμπτη, 9 Ιουλίου 2009

Σήμερα στις 7.30 στη Ζάκυνθο πάμε ποδηλατάδα


Η πρώτη Ποδηλατοπορεία (Critical Mass Ride) στην Πόλη της Ζακύνθου θα πραγματοποιηθεί σήμερα Παρασκευή 10 Ιουλίου στις 19.30. Το σημείο συνάντησης θα είναι η Πλ. Σολωμού μπροστά από το Μουσείο Σολωμού και θα γυρίσουμε την πόλη.

Παρακαλώ λάβετε υπόψη ότι η πορεία θα πραγματοποιηθεί χωρίς την αρωγή της αστυνομίας, για αυτό είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι ο καθένας έρχεται με δική του ευθύνη. Θα ήταν προτιμότερο οι συμμετέχοντες να είναι άνω των 18 ετών .

Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2009

Οι ποδηλάτες και τα κοάλα


Πριν από 2 μήνες περίπου στην Αυστραλία και για διάστημα 1 εβδομάδας η θερμοκρασία είχε κολλήσει στους 38 βαθμούς. Τα μικρά κοάλα μη μπορώντας να αντέξουν την υπερβολική ζέστη βγήκαν στους δρόμους για να ζητήσουν λίγο νερό από τους ανθρώπους.

Πηγή: κογιονάρω